ویدیو پروژکتور اپتما GT1080

بررسی ویدئو پروژکتور اپتما OPTOMA GT1080

نگاه اجمالی

اگر به دنبال آن هستید که بازی‌های خود را در چنان صفحه‌نمایش بزرگی به نمایش دربیاورید که بتوانید غرق در بازی شوید (و البته چنین صفحه بزرگی را فقط یک ویدئو پروژکتور می‌تواند ایجاد کند)، ویدئو پروژکتور Optoma GT1080 باید یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد. Optoma این مدل را هم به‌مانند مدل‌های قبلی GT با در نظر گرفتن مقتضیات لازم برای گیمینگ و بازی طراحی کرده است. ازجمله این موارد می‌توان به زمان تأخیر (lag time) بسیار اندک این مدل‌ها اشاره کرد که درنتیجه آن در بازی‌هایی که سرعت واکنش در آن‌ها حرف اول را می‌زند هیچ مشکلی نخواهید داشت. ویدئو پروژکتور GT1080 اولین مدل از سری GT است که وضوح FULL HD (1080p) دارد، بنابراین می‌توانید از حداکثر توان جدیدترین کنسول‌های بازی لذت ببرید. مواردی ازاین‌دست است که Optoma GT1080 را به یکی از مدل‌های منتخب مجله اینترنتی معتبر PC Magazine برای بازی تبدیل کرده است.

 ویژگی‌های اصلی

ویدئو پروژکتور GT1080 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گِیمینگ و بازی تبدیل می‌کند. این مدل به لطف نوردهی 2800 لومنی خود می‌تواند در نور معمول محیط هم مورداستفاده قرار بگیرد و لنز کوتاه برد (short-throw) آن امکان تولید تصاویر بزرگ در فواصل کم را نیز فراهم می‌کند (در تستی که ما انجام دادیم با یک‌فاصله 38 اینچی توانستیم یک تصویر واضح 90 اینچی (قطر تصویر) داشته باشیم). به‌طور خلاصه، این ویدئو پروژکتور می‌تواند حتی باوجود نور محیط تصویر بزرگ و روشنی را ارائه کند و به شما اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی به خاطر سایه افتادن روی تصویر به صفحه‌نمایش نزدیک شوید تا بیشتر زاویه دیدتان پوشش داده شود.

GT1080 OPTOMA از همه فرمت‌های HDMI 1.4a سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. این یعنی علاوه بر اینکه می‌توانید ویدئو پروژکتور خود را برای استفاده از بازی‌های سه‌بعدی به کنسول بازی موردنظر خود متصل کنید، برای پخش ویدئوها، فیلم‌ها و سایر آیتم‌های سه‌بعدی خود نیز با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد. به همراه این مدل عینک سه‌بعدی ارائه نمی‌شود. درعین‌حال، ما آن را با عینک‌های DLP-Link 144 هرتزی امتحان کردیم و بر اساس اعلام Optoma با عینک‌های Vesa RF نیز کار می‌کند، اگرچه درآن‌واحد استفاده از هر دو امکان‌پذیر نیست. یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم برای تجربه همه‌جانبه بازی و غرق شدن در آن صدا است که ازقضا یکی از نقاط قوت ویدئو پروژکتور GT1080 نیز به شمار می‌رود. اسپیکر مونوی 10 واتی این دستگاه کیفیت خوبی را ارائه می‌کند و بلندی آن به‌اندازه‌ای هست که می‌تواند یک اتاق نشیمن معمولی یا هال خانه را به‌خوبی پوشش بدهد. چنانچه به دنبال کیفیت بهتری هستید، می‌توانید سیستم صوتی موردنظر خود را از طریق خروجی استریوی این مدل به ویدئو پروژکتور خود وصل کنید.

 راه‌اندازی و روشنایی

ویدئو پروژکتور GT1080 با ابعاد 10.16 در 31.49 در 22.35 سانتی‌متری (ارتفاع، عرض، طول) و وزن 2.7 کیلوگرمی خود به‌اندازه‌ای کوچک و سبک است که اگر جایی برای نصب دائمی آن نداشته باشید، می‌توانید در مواقعی که از ویدئو پروژکتور خود استفاده نمی‌کنید آن را در کمد بگذارید. انجام تنظیمات و راه‌اندازی این ویدئو پروژکتور کوتاه برد (short throw) که دارای فوکوس دستی و فاقد زوم اپتیکال است نیاز به مهارت یا تجربه خاصی ندارد. کافی است که ویدئو پروژکتور را در فاصله مناسبی از صفحه موردنظر قرار بدهید تا اندازه تصویر به میزان مطلوبتان برسد، منبع تصویر (مثلاً کنسول بازی یا رایانه) را از طریق یک کابل به ویدئو پروژکتور وصل کنید و فوکوس را تنظیم کنید. ورودی‌های تصویر در این مدل به دو درگاه HDMI محدودشده است که از طریق آن‌ها می‌توانید هر رایانه یا منبع ویدیویی دارای درگاه HDMI، DVI-I یا DVI-D را به ویدئو پروژکتور خود متصل کنید. یکی از درگاه‌های HDMI از MHL پشتیبانی می‌کند که از طریق آن به‌راحتی می‌توانید گوشی‌ها یا تبلت هایی که با این فناوری سازگار هستند را به ویدئو پروژکتور خود متصل کنید. بررسی‌هایی که ما انجام دادیم نشان داد که مدل GT1080 نوردهی کافی برای نمایش واضح یک تصویر 90 اینچی در نور معمولی محیط را دارد. برای تصاویر کوچک‌تر یا در محیط‌های کم‌نورترمی توانید با استفاده از حالت ECO یا یکی از حالت‌های از پیش تعریف‌شده برای محیط‌های تاریک میزان روشنایی را کاهش بدهید.

 

برگشت به بالا
فروش ویدیو پروژکتور شرکت دستاورد ابتکارکویر
0
تماس با ما